Globalnie branża ta warta jest niemal 100 mld dolarów
Największym rynkiem są Stany Zjednoczone. W Europie największe rynki to Niemcy i Wielka Brytania. Polska zajmuje 7. miejsce z przychodem w wysokości ok. miliarda dolarów rocznie.
Jednak ze względu na znacznie mniejszą penetrację rynku oraz niższy niż w krajach rozwiniętych ogólny poziom aktywności fizycznej Polaków, branża fitness w Polsce ma wciąż bardzo duży potencjał do dynamicznego rozwoju: może względnie szybko nawet dwukrotnie zwiększyć obroty.
Wskaźnik penetracji rynku w Polsce to jedynie około 8% przy wartościach Europejskich wynoszących kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent.
Wzrost liczby aktywnych członków siłowni w naszym kraju wynosi około 4% rocznie. Oznacza to duże perspektywy rozwoju dla branży, a wraz z nią dla projektu FoxGym i rozwijanej poprze ten projekt technologii.
Siłownie i Fitness znacznie zyskały na popularności w naszym kraju na przestrzeni 4-5 lat. Z przerwą wynikającą z pandemii w Polsce w ten sposób regularnie ćwiczy blisko 3 miliony Polaków (62 mln Europa), w blisko 3000 placówek.
Nasze społeczeństwo się bogaci i coraz chętniej korzystamy z różnych aktywnych form spędzania wolnego czasu, coraz bardziej rozumiejąc jak ważne jest to dla naszego zdrowia zarówno fizycznego jak i psychicznego.